درباره ما

مقدمه:

درسال های اخیر با توجه به افزایش روز افزون آلایندگی و آلودگی محیط زیست جوامع و دولت ها را برآن داشته است که نسبت به کاهش آلایندگی و زیان های زیست محیطی ناشی از مصرف سوختهایی با ضرر بسیار بالا اقدامات جامع و اثر گذاری را در دستور کار خود رار دهند,که یکی از این اقدامات جایگزین کردن سوخت های مناسب و کم ضررتر بجای بنزین و گازوئیل میباشد که میتوان به استفاده از سوخت گاز طبیعی (CNG) اشاره نمود.

با توجه به اینکه کشور عزیزمان ایران دارای منابع وسیع و سرشار گاز طبیعی میباشد دولت را بر آن داشته است که استفاده از سوخت گاز طبیعی (CNG)  را در دستور کار خود قرار داده است ,وبسیاری از تولید کنندگان خودروهای داخلی را ملزم به تولید خودرو های گازسوز نموده است.به نحوی که در حال حاضر بسیاری از وسایل حمل و نقل عمومی کشور با سوخت CNG  در حال تردد و انتقال مردم در سایر کلانشهر های ایران میباشند.

شایان ذکر است استفاده از سوخت CNG مانند بسیاری از سوخت های دیگر دارای خطراتی نیز میباشد از جمله انفجار مخازن سوخت که ممکن است در اثر عدم رعایت اصول ایمنی و استاندارد در زمان ساخت و یا در اثر ضربه خوردن و آسیب دیدگی مخازن در طول زمان استفاده بوجود آید.باتوجه به افزایش انفجار مخازن گاز در سال های اخیر دولت تصمیم به تدوین و تکوین استانداردهای لازم جهت رعایت اصول ایمنی در ساخت مخازن و همچنین بازرسی مخازن CNG  گرفته است,وسایر صاحبان خودرو های گاز سوز را ملزم به بازرسی دوره ای مخازن CNG  ماشین های خود نموده است.

 

 

شرکت بنیان گسترش صنعت آریا

شرکت بنیان گسترش صنعت آریا با داشتن چندین سال سابقه در زمینه CNG  در راستای اجرای اهداف دولت و استانداردهای تدوین و تکوین شده اقدام به طراحی و ساخت خط تست بازرسی مخازن CNG   نموده است و جزء یکی از سه شرکت پیشرو در زمینه ساخت این خط تست و بازرسی میباشد.اما آنچه که شرکت بنیان گسترش صنعت آریا را باسایر شرکت های مشابه در زمینه ساخت خط تست CNG  متمایز میسازد این است که این شرکت فقط به برآورده شدن الزامات و استانداردهای حداقلی الزام شده در ساخت خط تست و بازرسی مخازن CNG  اکتفا ننموده است و پیوسته در جهت بهبود مکانیزم و عملکرد مناسب خط تست و بازرسی در تلاش است و همواره در حال بهره گیری از روش های نوین و بهینه در ساخت و طراحی این خط تست میباشد که در این راستا شرکت بنیان گسترش صنعت آریا هم در فاز طراحی و هم در فاز ساخت از زبده ترین و با سابقه ترین نیروهای متخصص موجود در کشور در زمینه CNG  بهره میبرد و سعی میکند بهترین کیفیت ساخت را به مشتریان خود ارائه دهد و حتی بعد از تحویل محصول و تولیدات خود با ارائه خدمات پس از فروش و مشاوره در کنار مشتریان خود باقی خواهد ماند .

قابل ذکر است این شرکت تا کنون تولیدات خود را به بسیاری از شهرها از جمله رشت, کرمانشاه,مشهد,تنکابن, ساری, محمود آباد, فروخته است و قراردادهای بسیاری را در دست اقدام دارد.

همچنین شرکت بنیان گسترش صنعت آریا در جهت پیشبرد اهداف کیفی خود اقداماتی را جهت اخذ ایزوهایی  ازجمله: سیستم مدیریت زیست محیطی ISO14001:2015 ,سیستم مدیریت ایمنی و سلامت حرفه ای OHSAS 18001:2007 , سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2015 , سیستم مدیریت یکپارچه IMS  , استاندارد 17020 و 17025 نموده است وبزودی موفق به دریافت  گواهی نامه های مذکوراز مراجع معتبر خواهد شد.

خط تست مخازن بدون درز   (Storage Seamless Test)

 

این خط جهت تست مخازن بدون درز طراحی و ساخته شده است بنحوی که مخازن را درفشار کاری 200 تا 300 بار با آب قرار داده و طبق زمان بندی تعریف شده توسط سازمان استاندارد تغییرات حجمی آن سنجیده میشود ونتایج تست توسط نرم افزار های تخصصی و نصب شده بروی این خط بررسی می گردد و در نهایت سالم و معیوب بودن مخازن را مشخص میکند.

این خط شامل ایستگاههای کاری متعددی میباشد که در ادامه به تفصیل به شرح آنها خواهیم پرداخت.

1-کانوایر(ایستگاه اول)

در این مرحله مخزن روی کانوایر قرار گرفته توسط فک دستگاه که بوسیله جک حرکت عمودی رفت و برگشتی دارد کلمپ شده و شیر از روی آن باز می شود.بعد از باز شدن شیر مخزن ، مخزن روی رولیک ها حرکت داده شده و به ایستگاه شستشو می رود.

2-ایستگاه شستشو

در این مرحله مخزن توسط جک و فک ها کلمپ شده و بوسله گیربکس 90 درجه گردش می کند تا گلویی مخزن به سمت پایین قرار گیرد.در این حالت روغن و لجن موجود داخل مخزن به صورت ثقلی تخلیه شده ، سپس داخل مخزن با فشار آب شستشو میشود.با چرخش مخزن به حالت قبلی و بازگشت جک ، مخزن روی رولیک ها قرار گرفته و با حرکت روی آنها به ایستگاه بازدید چشمی انتقال داده می شود.

3 ایستگاه بازدید چشمی

در این مرحله غلطک های محرک مخزن که بر روی شانه ای سوار است توسط جک با غلطک های روی شفت گیربکس به صورت اصطکاکی به گردش در آمده و مخزن یک حرکت دورانی پیدا می کند.

در این ایستگاه که عملا اولین مرحله بازدید توسط بازرس می باشد مخزن از لحاظ داشتن هرگونه ترک-سوراخ و فرورفتگی ناشی از ضربه بررسی میگردد و در صورت داشتن عیوب،مخزن از رده خارج شده و امکان استفاده مجدد بر روی خودرو وجود ندارد.

 

4-ایستگاه پرکن

در این مرحله مخزن توسط فک ها و جک کلمپ شده و با یک حرکت دورانی گلویی مخزن به سمت بالا قرار میگیرد.سپس نازل پرکن بر روی گلویی مخزن تنظیم شده وبا حرکت جک نازل روی گلویی مخزن به صورت آب بند قرار گرفته، سپس مخزن توسط پمپ با آب پر می شود(لازم بذکر است عملیات پرکردن تا زمانی ادامه پیدا میکند که مخزن پر شده و مقداری از آب داخل آن از مسیر بازگشت به مخزن تصفیه برگردد تا در صورت وجود روغن و یا هرگونه مواد چسبنده از آن خارج شود.سپس نازل کنار رفته و نازل پروانه ای روی گلویی مخزن بسته شده و توسط جرثقیل به ایستگاه بعدی می رود.

 

 

5-ایستگاه Water Jacket

 5.1 آماده‌سازی مخزن و واردکردن مخزن داخل WATER JACKET

به‌منظور آماده‌سازی مخزن اتصال سه‌راهی سر مخزن بسته شده و به‌صورت مکانیزه و عمودی مخزن داخل سیلندر واترجکت قرار می‌گیرد. در این حالت مخزن واترجکت باید یک سری اقدامات بر روی آن تعبیه‌ شده باشد. سیستم Safety Vent برای مخزن واترجکت نصب می شود تا در هنگام ترکیدن مخزن در روند انجام تست، فشار داخل واترجکت خارج‌شده و آسیبی به سیستم وارد نکند. پک روی مخزن واترجکت باید کاملاً آب‌بند باشد. بر روی مخزن واترجکت باید یک شیر Drain نصب گردد تا هیچ هوایی داخل مخزن محبوس نباشد. در این حالت دستگاه آماده است تا دو مرحله تست هیدرواستاتیک تا 1.5 برابر فشار کاری مخزن به مدت حداقل زمان 2 دقیقه انجام گیرد . در این مدت زمان باید فشار ثابت باشد . همچنین انجام تست انبساط حجمی که در این حالت نسبت انبساط دائم به انبساط کلی باید کم‌تر از %10 باشد که با کمک ترازو و لوله‌ی مندرج این عمل صورت می‌پذیرد ودرصورتیکه این نسبت بیش تر باشد، مخزن از چرخه خارج می گردد.

 

5.2  تغییر حجم دایمی مخزن به روش Water Jacket Volume Expansion Test:

این روش مرسوم ترین نوع تست در انجام تست تغییر حجم می باشد. همانطور که در شکل ملاحظه می گردد، مخزن تست در داخل یک محفظه قرار می گیرد.این محفظه پر از آب می گردد. خروجی محفظه به وسیله یک شیلنگ به یک لوله شیشه ای مدرج وصل است. با افزایش فشار ، سیلندر افزایش حجم داده، در نتیجه سطح اب برروی لوله مدرج بالا می رود. پس از تخلیه فشار از مخزن ، سطح آب محفظه می بایست به سطح اولیه بر گردد.در صورتیکه آب به سطح اولیه برنگردد،میزان حجم باقیمنده به عنوان تغییر حجم دایمی مخزن می باشد.

 

5.3   برد الکترونیک دستگاه هیدرو تست ((  Electronic  board

این برد با توجه به نیاز سیستم به ورودی و خروجی های دیجیتال وآنالوگ وارتباط آنها با شیرهای برقی, سنسورها ونمایشگرها برپایه میکروکنترل طراحی و ایجاد گردیده است.این میکروکنترل به کمک برنامه ریزی مناسب قادر خواهد بود تا علاوه بر کنترل همه موارد فوق سرعت پاسخ دهی سیستم را درحد مناسبی نگه دارد که این یک مزیت نسبت به سایر سخت افزارها نظیر PLC خواهد بود.

درطراحی این برد به گونه ای عمل شده است که اگر هرکدام از سخت افزارهای سیستم پاسخ مناسبی نداشته باشند به راحتی آن را شناسایی کرده و به اپراتور اعلام میدارد و اپراتور قادر خواهد بود بسرعت عیوب سیستم را برطرف کند.بطور مثال اگر ترازو یا شیرهای برقی یا سنسور فشار دچار مشکل شود این برد سریعا مشکل را به اپراتور اعلام میکند.

درطراحی نرم افزار همه نکاتی که باعث ایراد می شود شناسایی شده است و ارتباط بسیار دقیقی بین سخت افزارو نرم افزاروجود دارد که هر نوع عیبی را گزارش می دهد.

نرم افزار فوق به گونه ای طراحی گردیده است که به هیچ عنوان نمیتوان هیچ تغییر یا تصحیح یا ویرایشی در نتیجه تست ایجاد کرد.

اگر هر سرور یا سرورهایی که اجازه ورود به سیستم را دارد وارد نرم افزار شود ,نرم افزارقادر خواهد بود به صورت آنلاین و اتوماتیک گزارش هر تست را به آن آدرس سرور ارسال نماید.

این برد بگونه ای برنامه ریزی شده است که فشار در کلیه مراحل تست هم بصورت آنالوگ و هم بصورت دیجیتال قابل رویت میباشد.

توجه : این شرکت قادر است به درخواست کارفرما هرگونه تغییری را در بخش های مختلف از جمله نرم افزاری و سخت افزاری خط تست و بازرسی اعمال نماید بگونه ای که رضایت کامل کارفرما فراهم گردد.

 

6-ایستگاه خشک کن

در این مرحله مخزن توسط فک ها و جک کلمپ شده و با یک حرکت دورانی گلویی مخزن به سمت بالا قرار می گیرد.سپس نازل خشک کن بر روی گلویی مخزن تنظیم شده وبا حرکت جک نازل روی گلویی مخزن به صورت آب بند قرار گرفته، سپس آب مخزن توسط پمپ تخلیه و با استفاده از گرمای هیتر که حدود 360 درجه سانتیگراد میباشد داخل مخزن کاملا خشک می شود.بعد از اتمام مراحل و گردش مخزن به حالت اولیه و آزاد شدن کلمپ مخزن روی غلطک ها ،به مرحله بعد می رود.

7-کانوایر(ایستگاه پایانی)

در این مرحله مخزن روی کانوایر قرار گرفته توسط فک دستگاه که بوسیله جک حرکت عمودی رفت و برگشتی دارد کلمپ شده و شیر روی آن بسته می شود.بعد از بسته شدن شیر مخزن ، مخزن آماده بستن روی خودرو می باشد.

POWER PACK

 

یک مقایسه کلی بین سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک:

1-در سیستم پنوماتیک ازیک سیال تراکم پذیر مثل هوا و در سیستم های هیدرولیک از سیال تراکم ناپذیر روغن استفاده میشود.

2-در سیستم های هیدرولیک روغن علاوه بر انتقال قدرت وظیفه روغن کاری قطعات داخلی سیستم را نیز برعهده دارد.ولی در پنوماتیک علاوه بر روغنکاری قطعات،باید رطوبت موجود در هوارا نیز از بین برد.

3-فشار در سیستم هیدرولیک بمراتب بیشتر از فشار در سیستم پنوماتیک می باشد.در نتیجه مقاومت قطعات هیدرولیک بالاتر و از کیفیت بیشتری برخوردار است.

4-در سرعت های پایین دقت محرک های پنوماتیک بسیار نامطلوب است درصورتیکه دقت محرک های هیدرولیکی در هر سرعتی رضایت بخش است.

5-درسیستم های پنوماتیک با توجه به نیاز استفاده از اسکرو(دستگاه پمپ باد قوی) هزینه تمام شده برای سفارش دهنده افزایش می یابد.درصورتیکه در سیستم هیدرولیک نیازی به استفاده از اسکرو نمیباشد.

6-سیستم های پنوماتیکی از بازده و طول عمر کمتری برخوردار است.

7-از همه مهمتر اینکه در سیستم های پنوماتیک نیاز به ایمنی بالا می باشد زیرا در صورت وجود نشتی یا افت فشار به هر دلیلی میتواند حادثه بیافریند.

8-مصرف انرژی (برق) در سیستم های پنوماتیک 10 برابر بیشتر از سیستم های هیدرولیک میباشد,که این خود باعث افزایش هزینه برای استفاده کننده از سیستم پنوماتیک میباشد.

 تماس با ما:

 آدرس شرکت :

   تهران - شهر قدس -45 متری کلهر- بعد از دانشگاه آزاد اسلامی - روبروی جایگاه پمپ بنزین ثارالله - کوچه پردیس - پلاک 81

   پست الکترونیک:                                                                                         bonyan.g.s.a@gmail.com         

   تلفن همراه:      09192668458